KimBuİbrahim
İnsan, gözden ibarettir aslında, geri kalan cesettir. Göz ise ancak dostu görene denir.

1 Ocak 2013 Salı

iyi bir geçmiş kötü bir gelecekten daha iyidir

  Arkadaşım bana "Ya bu şehirde ben fazlayım ya da bu şehirde biri eksik" dediği zaman derin düşüncelere dalmam gerektiğini hatırladım. Neden gerekiyor dedim? Çünkü insan kendinden nereye kaçarsa kaçsın hangi köşede saklambaç oynarsa oynasın o "acımasız gerçek" bir gün gelir bulur. Bir rastlantı, bir kaçamak, bir sessiz ortam, çalınan şarkılar, kutlamalar acımasız gerçeği anımsamak için en güzel mazerettir aslında. O anda kaçamıyorsunuz işte. Sadece erteliyorsunuz. Kaçtığınızı sanıyorsunuz ama aslında çoktaan yakalanmışsınız.
  Geçmiş bir insanın aynasıdır. Bu doğru. Ancak her ayna insanın gerçek yüzünü göstermeyebilir. Burada ya iki yüzlü birisinizdir ya da aynanın size yaptığı küçük bir şakadır. Muammada kalırsınız. Acaba ya birincisi doğruysa? diye.
  Ben hep özümle sözümü bir etmeye çalıştım. Fikrimle zikrim bir olsun dedim. Kalp kırmamak, alçakgönüllü olmak için adi bir insan oldum. Belki de büyük bir yalancı... Ancak içim rahat. İnsanın mahkemesi gönlündedir. Her insan gönlünde tutsaklığa mahkum edilmiş bir tutuklu gibidir. Gönül mahkemenizden suçsuz olduğunuza karar vermişseniz, yani kendinizin beraatine karar vermişseniz işte o zaman en özgür sizsiniz!
  İyi bir geçmiş kötü bir gelecekten iyidir.

Vesselam.

01.01.2013


sonsuzluk

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder